Kampanjer
Till skillnad från kuponger, som gäller för alla gallerier, kan du med kampanjer ange specifika rabatter för enskilda gallerier och till och med tillåta olika rabattnivåer inom samma galleri. Denna mångsidighet ger dig möjlighet att anpassa dina rabatter och på ett effektivt sätt öka din försäljning.
För att lägga till en kampanj i ett galleri öppnar du försäljningsinställningarna och kontrollerar att alternativet Tillåt beställning är aktiverat. När du är inne i försäljningsinställningarna aktiverar du kampanjen för att se dess anpassningsalternativ.
Kampanjen kan endast utnyttjas en gång per kund.: Genom att kryssa i den här rutan begränsar du användningen av rabatten till en gång per kund.
Slutdatum: Här måste du ange slutdatum för kampanjen.
Typ: Du kan välja om kampanjen ska vara absolut eller procentuell. Om du väljer Absolut anger du rabattbeloppet i absoluta termer, medan du med Procent anger rabatten som en procentandel av kundens ordervärde.
Rabattnivå 1: Du kan skapa upp till tre olika rabattnivåer inom en kampanj. För varje nivå kan du ange det belopp och det lägsta ordervärde som krävs för att aktivera den. Detta ger kunderna incitament att nå den högsta tillgängliga rabatten, vilket uppmuntrar dem att köpa fler produkter.
Fraktkostnaden ingår i kampanjen (du tar över fraktkostnaden): Precis som för kuponger kan du för varje rabattnivå välja att täcka fraktkostnaderna för dina kunders inköp genom att markera den här kryssrutan.
När du har ställt in kampanjen för galleriet klickar du på Spara.
När du öppnar galleriets delade länk ser du alla detaljer om kampanjen på en gång. Kampanjens utgångsdatum och det belopp som krävs för att få rabatten visas i det övre högra hörnet. När en kund når en rabattnivå justeras automatiskt det belopp som krävs för att nå nästa rabattnivå.
Rabatten kommer automatiskt att tillämpas på kundens varukorg. Observera att kampanjer och värdecheckar inte kan användas samtidigt.